October 3, 2010

Ini bukan entry baru

Hak muslim keatas muslim yang lain ada 6 perkara. salah satunya ialah memberi nasihat apabila diminta. Sila tolong nasihatkan saya, apa-apa saja bentuk nasihat pun tak apa :) terima kasih
Benda ni saya tanya kat formspring, tiba-tiba terkeluar pula kat sini. Jadi alang-alang, tolong nasihatkan saya. Saya rasa macam sedang ada masalah saja ni :(

9 comments:

Pencacai Alim said...

yah..nasihat menasihati amalan yg mulia..

~fisha~ said...

salah satu cara sy tenangkan hati and fikiran is read ur entries.. mbuatkan sy rase nk lagi dan lgi dekat dgn DIA.

(tgh kesedihan). macam mane nk improve diri? macam mane nak buat kalau ade org bnci kite. ape jln terbaik?..

nas said...

setuju ngan pencacai alim...bagus taw saling nasihat menasihati :)
best la formspring ko tanye soklan yang best2..ni aku tak..ade ke patot tanye 'ko gay ker?' so so siot! hahaha
:P


jom bace entri terbaru nas klik:

pakai tudung ala-ala tudung tin biskut:sekejap

tutup sekejap buka

Norasikin said...

berendam dalam air panas boleh meredakan ketegangan. Nasib baik rumah saya dekat dengan kolam air panas semulajadi

Lynn Nasir said...

salam Iqbal,

bila kita rasa susah..kita mesti selalu ingat yg ada org lain laaaagi susah dr kita. kalau rasa bermasalah, cuba semak semula kat mana yg rasa bermasalah tu. adakah boleh minta tolong org lain? atau kita sendiri boleh settlekan..dan cuma perlu sedikit lg masa? atau masalah itu perlukan doa yg berpanjangan?

kan iqbal pesan dulu, doa diutamakan. jadi berdoalah minta dibuang jauh2 perasaan yg bermasalah itu dan diberikan petunjuk utk selesaikannya. Kalau ujian bukan dtg dr Allah, dari siapa lg dik?

wallahualam.

anayilz said...

sama-samalah kita saling ingat-mengingati.:)

"Apabila kita sendiri diuji dengan apa yang kita sering dakwahkan,itu petanda Allah sedang mendidik kita agar melaksanakan apa yang kita perkatakan.Bersyukurlah kerana Allah masih sudi mengingati kita dalam usaha kita mengingatkan manusia."

nur said...

bila bersedih ingat DIA.. dan masa gembira pun mesti lebih ingat DIA

ALL IN ONE

ayen =D said...

alamak.. terbaca pulak.. kene bagi nasihat la pulak..

hmmm.. nasihatnya...

sila tengok jam..
dah pukul brapa..
dah makan ke belom? jaga perut tu..
dah berapa orang ditegur hari ni? haa.. pergi tegur beberapa orang lagi..

seyes.. bercakap dengan lagi ramai orang, terasa lagi best..

زهرة حلوة said...

Fathir : 15

Beri hatimu untuk ALLAH,pasti ALLAH hadiah dn temukn hatimu pd pemilik yang terbaik.
Hamparkan seluasnya masamu untuk ALLAH, pasti diatur hidupmu olehNya sebaiknya.

Jangan temani 3 golongan manusia
kerana ALLAH murka kpd mereka,

1~ Jgn temani org yg menentang ALLAH,krana dia akan memutuskan hbgnmu denganNYA.

2~ Jgn temani org yg durhaka kpd kdua org tuanya,krana dia org yg dilaknat.

3~ Jgn temani pendusta,
krana dia akn mndekatkn yg jauh pdmu dn mnjauhkn yg dkat pdmu.

Wallahu'alam.

Always keep it up akhi.
~Silent reader.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails