January 15, 2011

Tapi Sebenarnya tidak

Orang fikir saya gembira kerana follower saya ramai. Dapatlah saya menyampaikan pengajaran-pengajaran daripada al-Quran dan Haddis.

Orang fikir saya gembira kerana ramai pembaca saya telah insaf, berubah dan memperbaiki diri selepas membaca artikel-artikel tulisan saya.

Orang fikir saya gembira kerana dakwah saya berjaya. Pasti banyak pahalanya. 

Tapi sebenarnya saya takut.

Saya tahu di depan Allah nanti, Dia akan mempersoalkan saya semula, atas segala apa yang saya lakukan ini. 

Saya tidak tersenyum... saya menangis...

18 comments:

junaidiahmad said...

mudah-mudahan penulisan enta ni menjadi saksi atas usaha enta menyuburkan Islam disaat ada manusia lain cuba menguburkannya.

sirru ala barakatillah.

sAyOobAeQ said...

sekurang-kurangnya ada usaha.berbanding yg lain,awak ada usaha nak baiki umat:)

akuMelayu said...

salam.
insha Allah ade jgk org yg dpt manfaat dpd ilmu kt page ni..:)

sbb sy slh sorg dpd mereka..:D
tq!

AmenoWorld said...

Saya suka blog neh

Hanisah Safian said...

moga sentiasa di bawah lembayung rahmat-NYA :)

Anis izyan Abd Rahman said...

=)

Anis izyan Abd Rahman said...

=)

f_aRa_aINa989 said...

mahu nangis jugak....

=(

cemomoi said...

memang... buang duri di jalan lebih mudah daripada berdakwah.. tapi sama ada kita berdakwah atau tak, Allah tetap tanya sama ada dah buat ke lum

Musafir Melayu said...

as salam.

teruskan usaha

Farah Farhana said...

assalamualaikum,,
iqbal,,awk ptut bsyukur tahu semua org suke blog awk,,bace blog awk,,
apa yg awk nk smpaikn..dorg dpt amek mcm sy jgk..jgn tkut,,insyaALLAH..
awk akan tersenyum nanti dekat sana

ibu hidayahamin said...

ikhlaskan....

naurah humayra said...

salam iqbal,

jgn buruk sangka pd Allah.Yakinlah!Allah tak juga zalim.sy percaya awk tahu itu.tp Allah akan menguji kata awk.:)
waallahu'alam..

iqbalsyarie said...

Naurah Humaira-

Saya tidak pernah buruk sangka dengan Allah. Saya cuma memetik kata-kata Hassan al-Basri; "Orang ramai fikir aku gembira dapat menyampaikan hadis-hadis Rasulallah, padahal sebenarnya aku takut kerana Allah pasti akan bertanya apa niatku"

Latifah said...

Iqbal, berdakwah tu sememangnya payah.
Maka bersyukurlah kerana dikurniakan Allah ilham untuk menulis dan memberi kesedaran kepada umat.
Sentiasa memohon bantuan dan lindungan dari Allah agar dipelihara dari sifat riak dan takbur.

~kak Latifah~

sugar2 kapas strawberry said...

awk da lakukan yg terbaek..

sisIzzati said...

moga thabat iqbal.
insyaALLAH,ad nilaian disisiNYA
atas segala usaha enta.

mata menanngis yg takut kpd ALLAH itu sgt bharga.mga kmu tmsuk glgn ini,iALLAH.

Anonymous said...

Apa yang kita tulis.Kelak akan dipertanggungjawabkan di akhirat.Sy pun berpersaan sama macam kamu.

:(

Sidratul Muntaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails