12.45 malam. 1 julai 2012.

Manuskrip untuk buku kelima saya sudah dinoktahkan. Hanya satu rasa sahaja saat ini. Sebak.

Ah, betapa Allah itu sangat baik kepada saya. Saya menulis dengan jari yang kotor. Jari yang banyak melakukan maksiat. Saya menulis dengan akal, dengan hati, dengan mata, dengan seluruh pancaindera yang berdosa. Tapi Allah.... Allah terlalu baik. Allah tetap izinkan saya menghabiskan tulisan saya. Tulisan yang bukan sepatah. Tapi satu buku.

Allah terlalu baik, sedang saya terlalu berdosa.

Allah terlalu penyayang, sedang saya terlalu lalai.

Allah, terlalu baik.
Allah, benar-benar terlalu baik.

Tak ada satu perkataan sebenarnya, yang mampu untuk saya gunakan untuk menggambarkan betapa pemurahnya Dia. Ya Allah... bila difikir-fikir baik, memang saya tak layak untuk menulis kalimah-kalimah-Nya. Tak layak untuk menulis bahan-bahan tarbiyyah. Tak layak untuk menulis peringatan-peringatan daripadaNya.

Ya Allah. Aku pohon agar dosaku tidak menjadi hijab kepada turunnya rahmat-Mu kepada bakal para pembaca tulisanku.

Terima kasih Ya Allah.

Terima kasih.
 


Previous
Next Post »
1 Komentar

Saya boleh dihubungi di emel iqbalsyarie@gmail.com atau 013-6852443