Akibat sering kepenatan, Lelaki ini bertemu Vita-Lea.

Lelaki yang saya nak cerita ni ialah kawan sekerja saya di AirAsia. Nama manja dia Popo. Tapi dia shift lain. Dia cuma akan kerja malam sahaja. Empat hari kerja malam sebelum cuti empat hari.

Bila kerja shift malam ni, macam-macamlah masalah akan timbul. Bukan cerita mistik, macam jumpa Mak Lampir, tapi lebih buruk daripada itu iaitu masalah kesihatan. Secara personal, saya pun ada mengalami masalah kesihatan dek daripad shift pattern yang sebegini. Tapi nanti saya akan cerita pasal pengalaman saya.

Hari ni saya nak cerita pasal Popo,


Haritu Popo tanya saya suppliment untuk sering penat. Di Shaklee, kami ada macam-macam suppliment untuk atasi masalah ini.

1- Performance Drink

Dirumus khas untuk orang yang bersukan. Menggantikan kehilangan bendalir, nutrien, dan elektrolit daripada tubuh. Selain itu, segelas performance drink mengandungi 3 jenis karbohidrat yang lengkap untuk tenaga segera dan stamina. 

2- ESP

Sumber protein soya tulen (non-GMO) dapat membekalkan tenaga dan menghilangkan rasa lapar. ESP ni produk yang dah lama bertapak. Khasiat soya sebagai sumber tenaga dan protein ni sudah ditemui sejak tahun 1960 lagi oleh seorang saintis dan doktor yang beranama Dr. Forrest C. Shaklee. 

3- Vita-Lea with Iron

Multivitamin terbaik yang kita boleh temui di pasaran. Ada lebih 28 nutrien penting, antaranya beta-carotene untuk membantu perkembangan sel, penglihatan, dan kesihatan tisu. Selain itu ada sumber kalsium, phosporus serta vitamin C dan D yang bertujuan untuk mengekalkan kesihatan tulang dan gigi. Selain itu ada juga Biotin dan Panthothenic acid untuk meningkatkan kadar metabolisma, selain daripada komponen vitamin B12 untuk pembentukan sel darah merah yang sihat. 

Dan paling best, ada formulasi iron. Iron berfungsi untuk membekalkan tenaga kerana hemoglobin dalam darah yang sihat akan membawa oksigen ke seluruh anggota badan dengan efektif.

Jadi si Popo ni kata, dia nak cari suppliment yang dalam bajet. Tak mau yang mahal-mahal. Jadi saya cadangkan kepada dia untuk mengambil Vita-Lea. Harga tak sampai RM100 pun. Sebotol ada 120 tablet. Kalau makan 2 biji sehari, akan tahan untuk 2 bulan. Tapi kalau ambil sebiji sehari, boleh tahan empat bulan!

Dia baru cuba seminggu. Kelmarin dia whatsapp saya.


Alhamdulillah. Vita-Lea ni bukan hanya untuk penat, tapi for general health. Memang terbukti bagus untuk kesihatan. Yang sihat, maintain sihat. Yang sakit, cepat sihat. Tapi semuanya dengan izin daripada Allah. 

Kan sihat tu datang daripada DIA. DIA cuma minta kita ikhtiar, kita usaha. 

Selain Popo, ada ramai juga kawan saya dalam aviation ni yang ambil Vita-Lea. Semua beri respond yang positif setelah beberapa hari mengambil suppliment ini. Syukur banyak-banyak kepada Allah. Alhamdulillah.

Jadi sesiapa yang nak order, boleh w/sapp saya di nombor 0136852443. Atau nak mudah, klik sahaja di sini. Nanti dia akan redirect kepada whatsapp.


Nak sihat? Cergas? Stamina power? Jadilah macam abam Popo ;)


Previous
Next Post »
0 Komentar

Saya boleh dihubungi di emel iqbalsyarie@gmail.com atau 013-6852443