July 7, 2009

Penghinaan atau Sanjungan ???

Di akhir zaman,golongan artis akan disanjung dan dipuja manakala golongan ulama pula akan dihina dan disisihkan.Manusia lebih berminat utk berhibur drpd urusan agama.Hidup utk berhibur! Bukankah Allah telah berfirman dlm Quran yg suci bahawa tujuan kita hidup ialah utk beribadah(menghambakan diri) kpdNya? Lebih malang,jika artis sudah mula mengeluarkan 'bunga-bunga' menghina golongan ulama dan sunnah Baginda S.A.W.

sy ada satu gmbar yg mungkin boleh dikongsikan bersama.




Ini satu group artis melayu,ACAB yg sy terjumpa gmbarnya di internet.Justeru,sy ingn bertanya pendapat anda semua,adakah ini sesuatu yg biasa atau normal?Bukankah itu satu penghinaan kpd Baginda S.A.W?Jubah dan serban ialah sunnah baginda,namun artis itu tidak bertimbang rasa dan menganggap sunnah Nabi sbgai suatu yg boleh dibawak main.

Bukankah sama keadaannya seperti perempuan masuk bar dgn bertudung?

Benar kita patut bersangka baik terhadap saudara kita,tetapi bukankah ia terang2 suatu penghinaan yg 'lembut' terhadap sunnah?

Sy percaya bahawa konsert tu mmg penuh dgn lubang2 maksiat.Perempuan lelaki bercampur gaul,maksiat berleluasa dan mungkin soal solat juga dilupakan terus kerana sibuk berhibur!

Sedihnya hatiku melihat keadaanmu,saudaraku.Ku doakan agar kamu akan sedar juga suatu hari nanti..InsyaAllah...

11 comments:

arazma @ ami m said...

andai kata kita berkuasa, tegurlah dengan kuasa yang ada...

andai x punya kuasa, selemah-lemahnya iman, cukuplah hati kita mendoakan supaya kita dan saudara kita tu dijauhkan dari sebarang maksiat dan kejahatan....

Rafeeqa Ruslan said...

hahah.
buang tebiat.

Nazrul Fazli said...

saya sangat setuju dengan komen saudara tentang fenomena umat muthakir ini.kesimpulannya,islam harus didaulatkan dan sekularisme harus ditumbangkan

iqbalsyarie said...

Kak Azma-->
setuju.Selemah-lemah iman cegah guna hati.tapi klo hati pun da suka kpd maksiat,selemah-lemah iman pun belum tentu ada la maksudnya tu..Moga dijauhkan~

Rafeeqa-->
Buang tabiat sgt2.Memalukan dan menghina.Sunnah Nabi yg mulia bukan bahan mainan!sedih kan..

Nazrul-->
salam saudara.islam ialah islam.Kita patut ikut ajaran islam,bukan ajaran islam patut ikut kita.Daulatkan Islam di Malaysia!itu saja penyelesaiannya

shahida said...

dunia dah nak kiamat..

Allah.. takutnya.. amal tak cukup lagi

ASYIQ said...

MasyaAllah....amat tersentuh hatiku. Andai Rasulullah dan para sahabat nampak peristiwa ni...terobek hati dia orang macam kain buruk.

Iman letak di tapak kaki...malu rasanya!

iqbalsyarie said...

Shahida-->
dunia nak kiamat,tapi ramai org masih tak sedar..

Kak Asyiq-->
malu.sunnah dibawa main..ramai yg tak sedar.Yg sedar pula mungkin cuma memerhati,mcm sy yg hanya mampu membenci dgn hati..

imanshah said...

Saya juga membenci...Tapi dunia makin lama makin caca merba, agama letak ke tepi, keseronokan yang dicari..sedangkan qiamat makin menghampiri, kita masih tak sedarkan diri...nikmat Allah tak disyukuri..

iqbalsyarie said...

imanshah-->
assalamualaikum cikgu~
benar kata cikgu..agama tak patut letak tepi.patut letak dalam diri kita..

inas said...

ACAB? x tau pon wujud band nih.
bring them down.

iqbalsyarie said...

INAS-->
band ni da lama sgt da.time sy skolah dulu da ada..peminatnya pun ramai.Berhibur tak salah,yg salah ialah CARA kita berhibur.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails