August 14, 2010

Airbus A380

Tahu tak tu gambar apa?Inilah cockpit layout bagi kapal airbus A380.Tugasan hujung minggu ni-hafal setiap nama,fungsi dan operasi setiap instruments dan gauges yg ada kat dalam tu!

Susah woo nak ingat!tapi terpaksa ingat sbb nanti nak kena repair kalau benda ni rosak.Tapi rasa malu pula.Malu....
Sbb benda-benda mcm ni boleh ingat,tapi ayat Quran dan hadis sikit sgt yg diingat dan di hafal.Aduyai...

Kenapa ya bila dalam urusan dunia,kita cepat...tapi dlm urusan akhirat,kita selalu nak jadi yg last-last?

13 comments:

aNiSa hANg tUaH said...

all the best yer awak..
buat keje elok2

hee..teringat my ex bf lakk..blaja pasal aircraft..hmm

amira said...

huhu.. biasa la 2 iqbal..
lecturer saya pernah kata..
kerja yang kita mulakan dengan nama Allah ni memang payah..
kalau tak dimulakan dengan nama Allah rasa mcam senang je.. tu syaitan dan iblis laknatullah punya kerja..
yang jadi benteng iman kita yang skala tinggi rendah nye menaik menurun..

anyway,, all the best..

MOFASAD said...

semoga berjaya kawaN!

hafal jgn tak hafal. haha

Faarihin said...

wah.. bakal engineer ye kamu... smoga maju jaya iqbal.. (^__^)

betul lah.. kalau perkara melibatkan dunia.. mmg mudah aje igt..

Shukri Mohd Ali said...

wah. dasat. huhu. semoga segala urusan anda dipermudahkan (^_^)

maCy said...

ibaratnya hafal lagu cepat, nak hafal Quran ya Allah. menangis~

M a W a D D a H said...

ermm..kenapa ye..fikir2 kan lah...

semoga iqbal menjadi org yg berjaya di dunia dan di akhirat..amin..

~Nur Zulaiha~ said...

good luck~~

MuNie said...

iqbal budak aeronautic rupenye.. yelah. terlupa lak sy. :P

hmmm tips mhafal; kne hafal byk2 surah2 bru pndai nk hafal bnda2 lain. xpela.. slow2 yer. :) gudlak.. sy sdri pn sdg coba2 the best utk final year marine tech. all the best to us. ^_^

amirah said...

fuh terasa...huhu.
kurangnya rasa bersungguh-sungguh

NuSaNa NoSa 91 said...

setuju!! tp, rs cm mkn cili la plak w/pon ngah puasa.. hu3~ ^_^

cemomoi said...

tul tu... sebab imbalannya kita nampak dan dapat terus berbanding yang agama ni tak nampak direct dan banyaknya buat-buat tak nampak dengan nikmat yang dah Allah bagi

Anonymous said...

Tau takpe~MK

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails