KLIA visit

Alhamdulillah...saya baru saja balik dari visit ke hangar MAS,5 dan 6 di KLIA.Kali kedua saya kesana.Tujuannya sekadar mahu melihat-lihat keadaan bakal tempat kerja saya 3 tahun lagi,itupun kalau saya kerja KLIA lah..kalau kerja kat Subang pun okey gak.

Apa yg saya nak katakan,saya cukup bangga dan seronok to be in this path and i'm looking forward to be in this big MAS family.InsyaAllah 1 atau 2 tahun lag,slps dapat staf ID no.Pakcik-pakcik dan abg-abg kat engineering department are too nice and pious.Sure!mereka sgt baik.Cukup bertuah dpt jumpa Pakcik Hamid,Pakcik Johari,Pakcik Azhari dan abg-abg engineer tadi.Suasana yg sgt tenang di kedua-dua hangar MAS KLIA dan Subang kerana ramai org yg berkopiah.Tak terasa mcm berada di tempat kerja,sebaliknya rasa mcm berada di surau pula.hehe...ok.saya over sikit~

Apart from that,tadi pun masa visit..diorang ada kuliah zuhur di surau hangar 5.Ada ustaz dari luar dijemput.Perkara sama di hangar Subang,selalu sgt ada kuliah agama.Bagus kan?

Tadi solat zuhur di Pusat Muktamar,juga dalam komplek MAS,KLIA.Wah...sgt tak sangka dalam kawasan tu ada masjid yg tak dipanggil masjid.Cuma ia tak dipangil masjid kerana sudah ada masjid KLIA,jadi takut org masjid KLIA marah.Itu yg mereka katalah.Apa yg mengkagumkan saya ialah masjid(pusat muktamar) ini menjalankan solat jumaat dan imam serta khatibnya ialah staff MAS sendiri!Subhanallah.
(pemandangan dari luar)
(keadaan dalam.Sangat condusive dan selesa)
Professional yg alim..
Bukankah muslim yg kuat itu lebih Allah sukai drpd muslim yg lemah?

Otak saya melayang mengenangkan seorang pilot yg alim bernama kapten Hafiz Firdaus.Ya,dia seorang pilot MAS dan masih bertugas lagi(kalau saya tak silap).Kapten Hafiz Firdaus terkenal dgn karya-karya agamanya yg dibukukan,dan saya memiliki buku karangan beliau.Tajuknya ,'Panduan bermazhab'.Malangnya saya masih belum berpeluang bertemu beliau.Semoga saya dpt juga bertemu beliau kerana saya sgt mengkagumi ilmu beliau.. Setahu saya,belajar piloting ni susah!Tapi beliau dpat juga mencari masa utk belajar agama.oh!saya malu sendiri...kerana masa muda saya semakin suntuk dan ilmu agama saya sgt cetek.
Org yg merasakan dirinya alim ialah org yg paling jahil
Hari ni mmg sgt seronok!Dan paling penting,saya seolah-olah mendapat semangat baru utk belajar lebih gigih.Makanya,saya pohon doa drpd anda semua supaya Allah kuatkan azam saya dan Allah mudahkan jalan saya.Semoga saya tetap on the right track...balance dunia dan akhirat.

Sory..gambar masa main dgn kapal-kapa besar takde sbb camera is not allowed~

p/s-sy still kat kelas ni.terkejut cmne saya boleh update blog kat kelas? ;D
    -mlm ni pukul 8 mlm,ada 1 entry lg.InsyaAllah~
Previous
Next Post »
20 Komentar