19 tahun yang berlalu

Syukur kepada Allah kerana saya masih mampu menikmati bahagia menjadi hambaNya.Melangkah ke alam 20-an benar-benar sesuatu yang mengujakan.Siapa tahu,ini tahun yang terakhir bagi saya,maka wajarlah saya berbangga,seronok dan menikmati usia ini tapi dengan cara yang lain daripada kebanyakan manusia.

Post kali ini mungkin bersifat peribadi kerana saya mahu menunjukkan dan menghadiahkan sekalung penghargaan kepada seorang sahabat yang telah mengajar saya suatu pengajaran yang sangat berguna kepada saya.Saya manusia biasa.Jangan ditanya tentang keburukan saya,kerana terlalu banyak yang saya kurang.Segalanya perlukan kepada tampungan dan ia datang daripada bantuan anda semua.Sila tegur saya jika saya tersilap langkah.

Kepada kamu yang mengajar saya erti hormat,hanya ucapan terima kasih dan sekalung doa,moga Allah merahmati dan bersama denganmu selalu.

Dan insyaAllah,dengan meningkatnya usia saya ini,saya ada beberapa perkara yang mahu saya capai.Pertama sekali ialah kematangan.Sejujurnya,saya masih merasakan tindakan saya tersangat tidak matang.Arghh..malu sendiri.Biarkan saja bicara sepi ini hilang.Hanya Allah yang mengerti jeritan kecil ini.Moga Allah segera menunjukkan jalan.

Kedua,saya mahu lebih mendalami ilmu.Ilmu dalam jiwa saya masih kurang.Moga tahun ini dan tahun berikutnya,jiwa saya lebih subur dengan baja ilmu dan buah amal.

Ketiga ialah menjadi manusia yang soleh.Itu impian setiap hamba,pastinya.

Dan langkah pertama ke arah itu bagi saya ialah dengan saya faham ayat 24:30 iaitu berkenaan perintah Allah supaya saya menjaga pandangan saya.Biarlah mulai hari ini,pandangan saya hanya jatuh kepada perkara-perkara yang perlu sahaja.

Maaf jika entry kali ini seperti entah apa-apa.InsyaAllah selepas ini saya mahu berkongsi dengan para pembaca tentang seseorang lelaki yang saya amat kagumi.Dia seorang penulis juga  :)

 (saya masih tidak matang?mungkin)

(Jika diizinkan Tuhan,saya mahu sentiasa menjadi manusia yang sentiasa peduli dengan saudaranya)
Previous
Next Post »
20 Komentar