E-novel : Bukan Lelaki Syurga (Download cepat!)

Saya rasa saya ada banyak sangat dosa kepada Allah Taala, dan juga dosa sesama manusia. Maka saya harap, jika saya meninggal dunia, saya ada sumber saham akhirat yang akan membajai pahala kepada saya yang terbaring di dalam liang lahad nan sempit itu.

Link dia: BUKAN LELAKI SYURGA.

cover depan e-novel tu. Tak klise, jangan risau.

Sipnosis

Bukan lelaki syurga ini menceritakan perihal..........

Erm, takkanlah saya dah tulis novel ni, saya lagi yang kena tulis sipnosisnya? Apa kata orang-orang yang sudah download dan bacanya, kongsikan (review) e-novel itu di ruangan komen. Boleh?

Terima kasih :-)
  
Previous
Next Post »
6 Komentar
avatar

you know, saya baca blog ni dari saya sekolah sampai saya dah kuar sekolah, dalam 3 tahun lepas la..
waktu dulu saya mula baca, rasanya waktu tu penulis blog ni macam tengah mencari cari siapa dirinya, dah tu, articles yang ada pun semuanya menginsafkan saya.... mungkin dulu penulis asyik tulis pasal macam mana penulis boleh berubah dari nothing to something. sama macam diri ni, betul betul rasa insaf...
dah lama tak buka blog ni....banyak dah berubah rasanya walaupun warna blog ni masih sama..
ok tu je nak ckp sebenarnya.. hehe

Balas
avatar

salam wrb.. dah baca.. mak saya pu penah baca novel tuan dan mak saya kata novel tuan masyaAllah banyak info dan pengajaran di dalamnya. e-novel yg latest ni alhamdulillah saya dah khatam.. secara jujur, saya impress dgn usaha tuan nak sebarkan ilmu, tapi sometimes, ia kelihatan tak real.. contohnya, ajib tu mcm serba tahu segala benda sampai ke epidemiology pn ajib tahu, segala nilai2 statistik dan sebagainya, ajib tahu semua.. to me, ia kelihatan kurang real dengan dunia sebenar..

Balas
avatar

Salam..

Dtg menjengah sekadar memberi salam.

Teruskan berkarya iqbal.

Balas
avatar

salam.
tahniah krn berjaya menulis e-novel yg menarik ini

komen sy:
1)byk sangat typo
2)tooooo idealistic. [tp novel mmg biasanya cerita beyond realistic kan?]
3)awal2 baca dah boleh predict endingnya hehe
4)jalan cerita agak tipikal. disudahi dgn perkahwinan dan happily ever after
5)sy rasa ada byk kesalahan tatabahasa [saya rasa laa.. better re-check dgn cikgu bahasa]

ok tu je. sy bkn minat baca novel dan teramat sgt jarang membacanya. so komen ni mmg komen picisan. sila abaikan klu takde kaitan.

Balas
avatar

Bismillah...

Assalamu'alaikum warahmatullah. Salam ukhuwah fillah.

Saya baru bertemu dgn blog anta ni bbrapa hari yang sudah. First artikel yang saya baca tentang anta merasakan gaya penulisan kaku sebab jrg mmbaca. (Mungkin tu artikel lama kot). Mlm ni saya berpeluang melihat artikel2 yg lain. Masya allah byk ilmu. Gaya penulisan pun layak di puji sbb berkaitan dgn stiap perenggan. teruskan berkarya akh....

Balas
avatar

Alhamdulillah saya dah baca dua enovel anta yg boleh didownload tu. Tentang karya 'Bukan lelaki syurga': menarik, cara flashback tu perlu diperkemaskan sedikit. Sebagai contoh: selepas hbis bercerita pada Nuruddin tu tambah beberapa ayat. 'aku tersenyum setelah selesai bercerita' supaya pembaca lebih maklum ni dah habis flashback. Apa2 pun menarik& ada pengisian.

Akhir kalam, teruskan berkarya sbb sekarang ni industri masih kurg pnulisan novel islami. Minta maaf andai komen saya kasar & hrp tak kecil hati. Hanya komen membina dari pembaca novel amatur.

Wassalam.

Balas

Saya boleh dihubungi di emel iqbalsyarie@gmail.com atau 013-6852443