Selamat jalan

Semasa anda sedang membaca entry ini,saya mungkin sedang dalam perjalanan ke pulau pangkor.Untuk apa?
Bercuti.Itu saja.Tapi dengan tujuan utk mencari sedikit ilmu melalui musafir,bukankah Allah sebut dalam surah Al-Hijr ayat 46 tentang kita punyai mata yg dgn mata ini,seharusnya kita merenung kekuasaan Allah,kan?(musafir)

Bukannya kali pertama sebenarnya,kerana saya pernah ke Pangkor masa saya darjah 6,ada kem.Erm,maaf saya takleh tulis panjang-panjang sbb perlu bersiap.Pukul 12.15malam bas nak bergerak,tapi saya baru balik kelas jam 9.15mlm dan belum pack barang lagi~haru betul..hehe

Doakan keselematan saya.Harap-harap ada sesuatu yg boleh saya kongsikan dgn anda sekembalinya saya nanti.Tapi,kalau saya tak balik-balik nanti,saya nak wasiatkan kpd anda satu perkara sahaja dan sila semat dalam hati dgn sesungguh-sungguhnya.Saya berpesan...
Jangan sesekali kita mancari kemuliaan di mata manusia dengan memburukkan dan mengheboh-hebohkan tentang kejahatan seseorang!

Itu saja...sbb saya perasan kewujudan fenomena ini dalam dunia blogging,maka saya mahu sekiranya kita semua terlepas drpd sifat ini.Kalau saya mati tak mampu berblogging lagi pun,saya akan cukup senang jika semua kita terlepas drpd perasaan 'aku lebih baik drpd dia'...dan ingat pesan saya,kita ini sama sahaja.So,jgn nak sesenang hati kata org tu jahat hanya kerana kita faham Quran lebih sedikittttt ajew drpd org yg kita mengata tu!!

Apapun,anda semua jaga diri ya!!kalau umur panjang,kita jumpa lagi nanti~Assalamualaikum
Previous
Next Post »
16 Komentar
avatar

wah!! hepi ye dapat jalan2.. :) ejoy it..

n tq for the advise.. ntah la, kdng2 bkn mencari kemuliaan, tapi geram sangat sampai terluah.. harap dapt berubah.. :)

niway, gudlux..:)

Balas
avatar

Salam ukhwah..

wah, best jalan2 cari makan.. jauh perjalanan luas pemandangan

Balas
avatar

Thanks for the 'wasiat'. Nisa pon sedar tentang itu and always keep myself from doing it.

Have fun with your friends (jangan terlalu suka juga, ya). Berpada-pada. Nanti kongsilah cerita awak dengan kami. Insha'Allah.

Balas
avatar

Salam sdra...

Moga sdra sihat hendaknya. Moga Allah permudahkan perjalanan sdra dan rakan-rakan..

Jumpa lagi..

Balas
avatar

have a safe and nice journey....=)

Balas
avatar

bestnya ke pulau pangkor...

mahu2 ikut :)

Balas
avatar

take care!

mandi laut elok2!

bawak balik duyung sekor!

err...

Balas
avatar

jangan sangka kalo kita imam, kita akan mati sebagai imam, dan jangan cemuh sorang pelacur kununnya menjadi ahli neraka, barshisya yang beribadat kepada Allah hampir seribu tahun mati ketika menyembah syaitan dan seorang pelacur telah menjadi seorang ahli sufi dengan hidayah Allah

slamat dalam perjalanan pergi dan balik

Balas
avatar

yups
betul lah tu
setiap orang ada kelebihan masing2 kan
jadi seelok2nya buang lah sifat memandang rendah pada orang lain

eh,gi pangkor dah ke nih?
aku lepas raya baru pergi
trip untuk assignment

P/S : Mari Makan Buah Tomato!

Balas
avatar

ehh
jgn laa cakap cam tuh!
cuak laa se nye!
jalan leklok iqbal!
:)
have a safe journey bro!

Balas
avatar

selamat bermusafir... selamat bercuti..

banyak berjalan luas pandangan tambah pengalaman... cari pengetahuan...

jangan lupa ole ole ok...

Balas
avatar

wah..ke pangkor ye..have a nice journey :)

p/s:maaf dah lama xjenguk sini..

Balas

Saya boleh dihubungi di emel iqbalsyarie@gmail.com atau 013-6852443